Monday, January 10, 2011

AJL 25


1st of all TAHNIAH kepada pemenang Anugerah Juara Lagu 25 malam tadi... Ado yang tak puas hati kew???... Kueng kueng kueng... Keputusan pengadil adalah muktamad yer... Heee...

Lepas je abis AJL tu, i received a message from my BF... Textnye berbunyi begini...

Yes lagu i menang, u kene belanje i esok ek busyuk... Hak hak hak...

Aku balas... 

Eeee... yang penting 'Black' yang nyanyi ok...

Dia balas balik...

Hak hak hak... Buwekkk... No 1 2 3 i teka menang... U lose busyuk...

Aku balas... 

Diam lah...


Ahahaha... Padan muke... Amatlah blagak itu orang okek... B4 ni aku dengan die ade bet lagu sape yang menang... Aku pilih lagu Black, Adira, dengan Faizal Tahir... Die plak pilih lagu yang menang tu lah... Huhu... Eleh xpe, last year aku dah menang... Yang penting pape pon die kene belanje aku gak even aku kalah... Hahaha...

Actlykan aku tertarik dengan persembahan pembukaan dari penyanyi-penyanyi 'otai'... Sangat best performance diorang... Bermula dengan persembahan dari Francissca Peter (Sekadar di Pinggiran). Terpesona aku mendengar suaranya... Masih merdu seperti dahulu... Hoho... Kemudian keluar pulak Nash (Pada Syurga di Wajah Mu). Fuhhh lagi takut aku tengok bile dia tarik... Serak-serak pon best... Lepas tu, haaa M.Masir (Tanya Sama Itu Hud-Hud & Ghazal Untuk Rabiah) pulak keluar... Lagi bestttt... Suara maintain, orangnya juga... heee... :P

Selain tu kan, aku suke betul dengan lampu-lampu dalam stadium tu... Amatlah cantik... Pandai betul diorang main-main dengan lampu... Sukeeeeeeee...

Aku ni kan suke sangat kalau Black ni nyanyi tau... Syokkk je dengar... Tak kira lah ape-ape lagu pon... Bukan suke orangnye tapu lagunye ye... 





Besttt kan tengok gelagat pengacara 3 orang ni... Macam-macam hal... Ayat yang xbley blah bile Ally n Faizal bersoal jawab...

Ally: What is your name?
FBI: My name is Faizal.
Ally: Who is Faizal?
FBI: Faizal is 'mail'.

FBI: What is your name?
Ally: My name is Ally.
FBI: Who is Ally?
Ally: Ally is 'kandar'.

Wakakaka gelak aku tengok... Korang tak gelak ke?... Lantak lah korang... Yang penting aku gelak... Hahaha... :P










Ok persembahan interlude pon lagi best... Start dengan persembahan dari Dato'  Sharifah Aini, then Ziana Zain... Memang meletop ko... Terutama time Dato' CT nyanyi... Rindu giler nak tengok die perform... Memang daku tak kecewa lah... I LOVE U CT... Mmmuahhh...








Pape pon TAHNIAH lagi skali untuk para pemenang AJL25 ye... Pada yang kalah jangan kecewa, tahun depan boley try lagi... Lagu Ana Raffali tu actly memang best kalau dengar betul-betul... Die punye lirik pon best... Ada persamaan dengan lagu-lagu M.Nasir... Penggunaan ayat die tak banyak orang buat...Lain dari yang lain... Cube korang hayati lirik die...


JUARA LAGU : ANA RAFFALI - TOLONG INGATKAN AKU

NAIB JUARA : MEET UNCLE HUSSIN & BLACK - DRAMA KING

TEMPAT KETIGA : HAFIZ - NOKTAH CINTA

VOKAL TERBAIK : HAFIZ - NOKTAH CINTA

PERSEMBAHAN TERBAIK : FAIZAL TAHIR - HANYUT






No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails