Friday, November 5, 2010

Sesaje xde keje II...


3 SAHABAT

Ada 3 orang nenek sedang duduk bersembang di dalam satu bilik.
Nenek 1: (Mengeluh). "Aku kalau simpan barang kat satu tempat, mseti lepas tu dah tak ingat mana aku letak. Teruk betul."
Nenek 2: (Menjawab). "Itu kira ok lagi. Kau tengok, aku ni lagi teruk. Kalau aku naik tangga, aku letih, berhenti sekejap. Lepas tu dah tak ingat yang aku ni nak naik ke nak turun. Aduh..."
Nenek 3: (Menyampuk) "Apalah kau orang ni. Muda lagi daripada aku tapi dah nyanyuk. Tengok aku, tua-tua pon masih ingat lagi."
Sambil ketawa Nenek 3 menepuk-nepuk meja. Lalu terdiam seketika, "Eh, dengar tak, siapa yang ketuk pintu tu?"...

TONG MERAH

Seorang atuk membawa cucunya ke pejabat pos. Sambil menghantar surat dengan memasukkannya ke dalam tong merah, cucunya bertanya, "Apa atuk buat tu?". Atuknya menjawab "Atuk bagi surat kat kawan atuk." Cucunya kehairanan sambil merungut "Apalah kawan atuk ni, duduk dalam tong."


TRAIN

Lady: Is this my train?
Station Master: No, it belong to the Railway Company.
Lady: Don't try to be funny. I mean to ask if I can take this train to Kuala Lumpur.
Station Master: No madam. I'm afraid it's to heavy.


PECAT

Majikan: Kamu dipecat!
Pekerja: Tapi, saya tak melakukan apa-apa tuan.
Majikan: Itulah sebabnya kamu dipecat.


RACUN

Anak Ular: Ibu, kita ni beracun ke tak?
Ibu Ular: Tidak, kenapa nak?
Anak Ular: Tadi saya tergigit lidah saya.


MASALAH APA

Pesakit: Doktor, saya menghadapi masalah daya ingatan yang serius. Saya tidak dapat ingat apa-apa.
Doktor:  Jadi, sejak bila kamu hadapi masalah ni?
Pesakit: Masalah apa doktor?


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails